Tiedote: Northern Senses by Leena Harkimo -mallisto vastaa vastuullisesti tuotetun suomalaisen turkiksen kysyntään

22.11.2018
ProFurin muotiasiantuntija Leena Harkimo toimii monipuolisen luonnonmateriaalin, turkisnahan, puolestapuhujana. Nyt Harkimo tuo markkinoille Northern Senses by Leena Harkimo -malliston. Malliston ensimmäinen ulostulo on tehty yhteistyössä Gemmin kanssa. Näin kotimainen turkis tuodaan lähemmäs kuluttajia, vastaamaan kasvavaan kysyntään.

”Ihmisillä on paljon epätietoisuutta, mistä suomalaisia turkistuotteita voi lähteä etsimään. Nyt markkinoille lanseerattavilla tuotteilla on tarkoitus vastata kysyntään ja tulla lähemmäs kuluttajia”, Northern Senses by Leena Harkimo -malliston lanseeraava Leena Harkimo sanoo ja jatkaa,

”Turkishan on luontoäidin ratkaisu pohjoisen ilmaston haasteisiin. Täällä on aina käytetty turkiksia suojana tuulelta ja pakkaselta, joten turkisten käyttäminen materiaalina kuuluu luonnollisesti ilmastovyöhykkeellemme aivan kuten perinteisen nahankin käyttö”.

Suomalaisten turkisten jäljitettävyys ja sertifiointi ovat malliston kivijalka

Turkisten alkuperä on Harkimolle hyvin tärkeä asia. ProFurin jäsentiloilla tuotetut turkisnahat voidaan jäljittää aina tilatasolle asti.

”Kaikki mallistossa käytetyt turkikset ovat sertifioituja ja ne ovat tuotettu maailman vastuullisimmassa turkistuottajamaassa – Suomessa. Suomalainen turkiselinkeino on muotialan edelläkävijä erityisesti sosiaalisessa vastuullisuudessa, tuotantoketjun läpinäkyvyydessä ja tuotteiden jäljitettävyydessä jopa tilatasolle asti – tämä on muotiteollisuudessa harvinaista ja saamme olla ylpeitä laatutyöstä, mitä suomalaiset tuottajat tekevät päivittäin”, Harkimo toteaa napakasti.

Ajaton ja muunneltava mallisto

Harkimon mallistossa hyödynnetään koko turkis, pieniä jäännöspaloja myöten. Tuotteet ovat suunniteltu ja valmistettu Suomessa ja materiaaleina on käytetty neulosta, nahkaa ja turkista.

”Olemme hyvin iloisia yhteistyöstä ja erityisesti siitä, että Leena nostaa mallistollaan suomalaisen luonnonmateriaalin, eli turkiksen, kotimarkkinoiden sydämeen. Northern Senses by Leena Harkimo -malliston tuotteet löytyvätkin jo meidän Helsingin keskustan liikkeestämme”, Gemmin toimitusjohtaja Susanne Stenfors kertoo.

Lisätietoja:

Leena Harkimo, Northern Senses by Leena Harkimo, leena.harkimo@profur.fi +358 50 511 3171
Susanne Stenfors, toimitusjohtaja, Gemmi Oy, susanne.stenfors@gemmi.fi +358 400 985 878

Asiakirja: